گروه کوهنوردی سازمان نظام کاردانی ساختمان استان گلستان

طبیعت گردی- کوهنوردی- سنگ نوردی -ایران گردی

گروه کوهنوردی سازمان نظام کاردانی ساختمان استان گلستان

طبیعت گردی- کوهنوردی- سنگ نوردی -ایران گردی

همایش روز گرگان و پیرگرد کوه

جمعه گذشته مورخ ۲۵/۶/۹۰ همایش روز گرگان به میزبانی هیئات گرگان و با حمایت سازمان شهرداری گرگان در منطقه پیرگرد کوه برگذار شد. استقبال خوب و تجربیات فراوان  و روزی پر از مهربانی را شهادت میدهیم و از این رو از تمامی عزیزان ممنونیم. 

  

 

 

 

 

پزشگ کوهستان

 عفونت قارچی انگشتان :


فضای بین انگشتان پا که غالباً مرطوب از تعرق و مدتها در جوراب و کفش و به دوراز هوای آزاد و نور خورشید می باشد ، محل بسیار مناسب و شایع برای رشد و تکثیر عفونتهای قارچی می باشد . این وضعیت خصوصاً در کوهنوردان که ساعات متمادی پا در کفش به فعالیت مشغول هستند متحمل تر می باشد . به دنبال استقرار و آلودگی قارچی ، علائم بصورت احساس سوزش و بعضاً درد در بین انگشتان ، خصوصاً بین انگشتان چهارم و پنجم بروز می کند . در چنین شرایطی با نگاه مستقیم متوجه ترشحات بد بو و ظهور سفیدک در سطح پوست ناحیه می شویم . اکثر مبتلایان به جهت خفیف بودن علائم معمولا‌ً توجه کافی به این عارضه نمی کنند و هرچه بسا ماهها دچار آلودگی باقی می مانند . مزمن شدن این آلودگی می تواند باعث استقرار عفونت در بقیه نواحی بین انگشتان و نیز درگیر نمودن و دچار بد شکلی و از بین رفتن تقارن می گردد ، گاهی پوسته پوسته شده و از بستر ناخن جدا می گردد .

رعایت بهداشت فردی ، شستشوی متناوب پا با آب صابون و استفاده از جورابهای نخی و پنبه أی به جای استفاده از جورابهایی از جنس مواد مصنوعی ، اصول پیشگیری از این عارضه است . به جهت تجویز داروی ضد قارچ به پزشک مراجعه نمایید . لازم به ذکر است که درمان عفونتها ی قارچی ناخنها معمولاً طولانی و نیازمند مصرف داروهای تخصصی خوراکی و موضعی است .




 

نشست رئیس هیئت مدیره سازمان و اعضاء

  نشست رئیس هیئت مدیره سازمان و اعضاء گروه آراد سازمان روز شنبه  گذشته در محل سالن جلسات سازمان برگذار شد. 




متن ابلاغیه به آقای سعید کفشگیری

همنورد گرامی جناب آقای سعید کفشگیری

با سلام و احترام

نظر به مراتب تعهد و تجارب جنابعالی در ورزش کوهنوردی و اهمیت آموزش علاقمندان به این رشته ورزشی به موجب این ابلاغ از تاریخ صدوربه عنوان رئیس کارگروه آموزش هیئت کوهنوردی و صعود های ورزشی استان گلستان منصوب می شوید . امید است با برنامه ریزی مناسب و شناسایی استعدادهای بالقوه استان در سایه حق تعالی و در پناه حمایت آقا امام زمان (عج) و با توجه به منویات رهبری در راستای گسترش ورزش خصوصا کوهنوردی در بین جوانان در سالی که به نام جهاد اقتصادی نامیده شده تلاش کرده و موفق باشید . 

 

دکتر ابراهیم نعیمی

رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی

استان گلستان 

 

برای آقای سعید کفشگیری آرزوی موفقیت روز افزون داریم و چشم  به سطح بالای آموزش در استان بسته ایم . 

 

 

پزشک کوهستان

 عفونت گوشه ی ناخن ( Ingrowing toe nail ) :


اعمال فشار بیش از حد به انگشتان پا ، چنانچه در مورد قبل یاد شد ، می توان باعث فرو رفتن قسمتهای کناری ناخن انگشت شصت پا در نسوج نرم کنار آن گردد . در این شرایط و با اضافه شدن آلودگی میکروبی ، زمینه بروز عفونت با درد شدید و ناتوانی در راه رفتن همراه می شود . عدم درمان مناسب این عارضه به مــــزمن شـــدن و تکرار متناوب آن می انجامد .

حفظ بهداشت پا و نحوه ی درست کوتاه نمودن ناخن ( در عین کوتاه بودن نباید از ته و بصورت زاویه دار گرفت ) در کنار استفاده از کفش مناسب ، از بروز این عارضه پیشگیری می نماید .

در صورت بروز ،‌ انگشتان مبتلا را روزانه چندین نوبت با الکل شستشو داده و در محلول آب و نمک گرم قرار دهید . مراجعه به پزشک به جهت تجویز آنتی بیوتیک مناسب الزامی است و در صورت تکرار و مزمن شدن عارضه ، گاهی برداشتن قسمتی یا تمامی ناخن به طریق جراحی قطعی ترین روش درمان است .


صعود مشترک آفاق و آراد به قله ۴۴۳۵ متری ناظر بزرگ

صعود مشترک باشگاه آفاق و گروه آراد به قله ۴۴۳۵ متری ناظر بزرگ در منطقه  البرز مرکزی پنجشمبه و جمعه گذشته انجام شد.  این برنامه به سرپرستی آقای جواد رحمان نژاد  برگذار و با موفقیت و صعود بر قله مجاور به نام دوخواهرون به ارتفاع ۴۳۱۸ متر به پایان رسید.







کشف غار عمودی ( چاه ) جعفرآباد به عمق ۱۱۵ متر

با توکل به قدرت لایزال الهی و در سایه حمایت حضرت بقیه الله (عج)با شعار ورزشکاران با ید به علی (ع) اقتدا کنند . شاهکار دیگری در ورزش کوهنوردی در لیالی قدر توسط تیم غارنوردی استان گلستان در تاریخ این ورزش نقش بست. 

 

 

گذارش از سایت :     http://golestanmount.blogfa.com/

صعود قله پیرگرد کوه و فرود چکل دختر پرون

برای اینکه زمان رو در دست بگیریم  و استفاده مفید از یه جمعه توپ داشته باشیم به پیشنهاد مهدی ابزار فنی بردیم و پس از صعود قله نصف روز رو چکل کار کردیم.  

اینم گذارش تصویری....   

 

 

 

 

 

 

 

  

 

بفرمایین  ادامه مطالب ...

ادامه مطلب ...

هیمالیا نوردی

اعضا تیم جوانان هیمالیا نوردی استان ظهر جمعه گذشته با هدف صعود به قله ۵۱۳۷   متری آرارات ترکیه بار بسته و حرکت کردند. برای آقایان صالح ایمن طلب و فیض الله رهنمایی آرزوی موفقیت میکنیم. و به امید خبرهای خوش از این دوستان نشسته ایم.

پزشک کوهستان

 ضربه دیدگی ناخن و بستر ناخن :


گاهی خصوصاً زمانی که سایز کفش به درستی انتخاب نشده باشد ، فشارهای وارده به انگشتان و ناخنها به حدی است که منجر به بروز خون مردگی در زیر ناخنها و دردهای شدید موضعی می گردد . در چنین شرایطی گهگاه ، خونریزیهای کوچک زیر ناخن ، به کبود و سیاه شدن زیر ناخن می انجامد . در بعضی افراد تغییر شکل و اندازه ی کف پا در حین ایستادن و فعالیت ، بسیار زیاد و بعضاً بالغ بر دو سایز می باشد که قطعاً این افراد به شدت مستعد آسیب انگشتها و ناخنها هستند . خونریزی و تجمع آن در زیر ناخن ، هر چند اندک ، با جدا کردن ناخن از بستر آن ، به درد شدیدی می انجامد که گاهی راه رفتن را دشوار می سازد و نیاز به اقدامات درمانی خاص را طلب می کند .

مهمترین اصل در پیشگیری از بروز این عارضه ، انتخاب کفش و سایز مناسب می باشد در شرایط حاد و چنانچه درد ناشی از افزایش فشار در زیر ناخن بسیار زیاد باشد ، می توان با ایجاد یک سوراخ کوچک در سطح ناخن ، امکان تخلیه خون و کاهش فشار و درد را فراهم نمود . برای این منظور می توان با حرارت دادن یک سر یک گیره کاغذ یا سوزن و قرار دادن آن بر روی ناخن به سادگی و بدون درد ، سوراخ لازم را در سطح ناخن ایجاد نمود .

استفاده از داروهای مسکن مانند استامینو فن به همراه کاستن از میزان فعالیت و استفاده از کفش راحتی و یا دمپایی به درمان سریعتر مشکل کمک می کند .

لقب پر افتخار نشان( پلنگ برفی) در دستان مهدی عمیدی

مهدی عمیدی کوهنورد و هیمالیانورد خوب ایرانی، نخستین فاتح قله اورست و قله لوتسه بدون اکسیژن در ایران، اینک افتخاری دیگر آفرید. او که تا چندی پیش صعود به چهار قله مرتفع شوروی سابق به نام های خانتانگری(7010متر) سال 84، لنین (7134متر) سال 87، کمونیزم (7495متر) سال 89 و قله کورژن وسکایا (7105متر) در سال 89 را در کارنامه درخشان صعود های خود داشت، اینک با صعود موفقیت آمیز خود بر بلندای قله پوبدا (7439متر) واقع در قرقیزستان در روز سه شنبه مورخ 25/5/90 لقب پر افتخار نشان پلنگ برفی را از آن خود نمود.
پیش از این کوهنورد خوب و به نام ایرانی آقای مهدی اعتمادی فر تنها فردی بود که توانست با همت خود لقب پر افتخار پلنگ برفی را به عنوان نخستین کوهنورد ایرانی دریافت نماید. ولی متاسفانه ایشان در سال 1385 در طی صعودی بر بلندای قله هشت هزار متری دائولاگیری (8156 متر) مفقود شد و به دیار باقی شتافت. یادش گرامی ....
اینک مهدی عمیدی بعد ازایشان به عنوان نخستین کوهنورد ایرانی خواهد بود که نشان پلنگ برفی را کسب می نماید. مهدی عمیدی موفق شد در طی یک برنامه پنج روزه و به صورت آلپی در روز سه شنبه بیست و پنجم مرداد ماه سال جاری بر بلندای قله پوبدا با ارتفاع 7439 متر بایستد.
او پیش از این توانسته بود قله پوبدای غربی را با ارتفاع 6960 متر در قالب تیم ملی در سال 84 صعود نماید.

منبع : سرزمین خورشید--- پایگاه خبری آوا