گروه کوهنوردی سازمان نظام کاردانی ساختمان استان گلستان

طبیعت گردی- کوهنوردی- سنگ نوردی -ایران گردی

گروه کوهنوردی سازمان نظام کاردانی ساختمان استان گلستان

طبیعت گردی- کوهنوردی- سنگ نوردی -ایران گردی

تلاش ناکام برای صعود زمستانه چلچلی

مقصد : چلچلی 

مسیر : روستای مایان - خرم بابا - شفتی - امامزاده زیلان- چلچلی

نفرات 9 نفر.

شب مانی : در خرم بابا 

انتهای تلاش:  تا دشت شفتی- آرام لالا . 


برنامه های انجام شده

پس از برگزاری دوره پزشکی کوهستان چند برنامه توسط گروه انجام شد که متاسفانه به دلایل مختلف ارائه گذارش و وب نویسی انجام نشد.

این برنامه ها شامل :

-- قربیلاغ

-- جهان نما

-- کلاس سنگ سالن  بانوان

-- اردوی تیم استان در شاهوار

-- شب مانی در مسیر امامزاده زیلان و پیمایش منطقه شفتی.

پزشک کوهستان

دردهای قوس کف پا

مجموعه ای از عضلات لیگامانها ، تاندون عضلات ، استخوانها و مفاصل کوچک در ناحیه کف پا ، قوسهای طولی داخلی و خارجی کف پا را تشکیل می دهند .

این دو قوس در کف پا مانند ضربه گیر عمل می کنند و وجود آنها امکان انعطاف و تحمل وزن بیشتری را به پا در حین ایستادن و راه رفتن می دهد .

چنانچه یکی از عناصر این قوسها ، ضعیف شده یا آسیب ببیند ، استخوانهای قوس پا از امتداد خود خارج می شوند و قوس به هم می ریزد . این اختلال باعث می شود تا فشار و کشش زیادی به نسوج نرم کف پا وارد شود و نیز مفاصل استخوانهای بین کف پا به هم فشرده شوند .

مجموعه این تغییرات به احساس درد در ناحیه قوس کف پا خصوصاً در حین راه رفتن و دویدن و خستگی زود رس پا می انجامد .

در این بین افرادی که بطور مادر زادی دارای قوس کف پای کمتر از حد ( کف پای صاف ) یا بیش از حد هستند ، نسبت به بروز این عارضه حساس ترند و به جهت پیشگیری می بایست با نظر پزشک متخصص از کفـهای طبی خاصی استفاده نمایند .

استفاده از کفشهای نا مناسب کوهنوردی که کف داخلی مناسبی ندارند و یا کف نرم و قابل انعطافی دارند مزید به علت و عامل بروز تشدید این عارضه هستند به خاطر داشته باشید که چنانچه کفش خود را بین دو دست خود قرار دهید و با اعمال فشار سعی در خم نمودن تخت آن نمایید ،چنانچه از ناحیه ی وسط تخت خم گردد مناسب و استاندارد نیست . در یک کفش خوب با اعمال چنین فشاری ، تخت کفش از ناحیه جـــــلو تر ( حدود قرار گیری محل پنجه پا ) خم مـی شود نه از وسط.

کوله پشتی با سیستم ایمنی ABS




کیسه هوای کوله پشتی یک سیستم ایمنی خلاقانه جدید است که برای حفظ جان کسانی طراحی شده که علاقه دارند هنگام ورزش و اسکی از کوه و دره به پایین بپرند و دنبال ورزش‌های هیجان انگیز هستند. به گزارش سایت نارنجی، اگر جزو این دسته افراد هستید سقوط از ارتفاع یا گیر کردن در بهمن همیشه در کمین شما است. اما با کشیدن یک دستگیره روی کوله پشتی می‌توانید کیسه هوا کوله پشتی را فعال کرده و احتمال آسیب دیدن به خودتان را کمتر کنید. جالب اینجا است که کل این سیستم ایمنی که سازندگان آن را ABS می‌نامند وزن بسیار کمی دارد و فضای زیادی هم اشغال نمی‌کند. برای پر کردن کیسه‌های هوا هم از گاز نیتروژن استفاده می‌شود تا حمل آن خطرناک نباشد. این کوله پشتی‌های ایمنی از سال آینده با قیمت ۹۰۰ دلار وارد بازار می‌شوند و علاوه بر این، باید ۱۵۰ دلار هم برای کپسول‌های شارژ نیتروژن به صورت مجزا پول پرداخت کنید. که البته در مقابل ایمنی مبلغ بالایی به حساب نمی‌آید.