گروه کوهنوردی سازمان نظام کاردانی ساختمان استان گلستان

طبیعت گردی- کوهنوردی- سنگ نوردی -ایران گردی

گروه کوهنوردی سازمان نظام کاردانی ساختمان استان گلستان

طبیعت گردی- کوهنوردی- سنگ نوردی -ایران گردی

بازدید کننده عزیز

 

 

ایمان جان شما میتونی جهت عضویت با شماره ۰۹۱۱۸۵۱۱۴۰۸ آقای پاکپور تماس بگیرید . 

 

 

 

 

پزشک کوهستان

 دردهای پاشنه پا  

یک باند نسبتآً ضخیم و مستحکم از جنس نسج و عضلات بنام فاشیا در کف پا از حدود انگشتان پا شروع شده و به پاشنه پا متصل می شود کوتاه بودن این فاشیا ، فشار و کشش زیادی را به محل چسبندگی خود در زیر استخوان پا وارد می سازد .

تکرار این فشار و کشش ها سبب بروز التهاب در محل چسبندگی و پیدایش درد پاشنه پا می شود . این درد با راه رفتن و دویدن تدریجاً افزایش می یابد و معمولاً صبح هنگام قبل از آغاز فعالیتهای روزانه در بیشترین حد خود است . تکرار زیاد این مکانیسم و اعمال فشار بر این محل چسبندگی فاشیا و استخوان باعث تشکیل زایده ی استخوانی کوچک و خارمانندی می شود که به اصطلاح خار پاشنه نامیده شده است و معمولاً‌در کلیشه های رادیو گرافی به وضوح دیده می شود . از علل دیگر دردهای پاشنه پا ، تحت فشار قرار گرفتن شاخه های کوچک و حساس عصب کف پایی در زیر و سطح داخلی پاشنه پا بهمراه علائمی چون بی حسی و سوزن سوزن شدن نواحی مجاور می باشد . استفاده از کفشهایی که فضای کافی و مناسبی برای پاشنه پا ندارند از عوامل بروز این اختلال محسوب می شوند .

انجام تمرینات کششی عضلات پشت ساق پا و فاشیای کف پا به همراه قرار دادن مکرر کیسه های حاوی یخ خرد شده در محل دردناک پاشنه پا ، چند نوبت در روز و استفاده از داروهای ضد درد ساده ای چون آسپرین در کاهش درد و بهبود شرایط بسیار موثرند .

سلام

با آرزوی دلی شاد و سفره ای پر برکت و جیبی پر و روحیه ای بالا برای تمام دوستان ، همنودان و کوهنوردان عزیز و محترم. به امید حق سال جدید را با برنامه های خوب و جذاب در سایه حق تعالی شرع میکنیم و انشا الله به  زودی برنامه 6 ماهه رو ارائه میدیم.  

 

قابل توجه مهندسین و عزیزان که رشته تحصیلی آنان مرتبط با سازمان نظام کاردانی ساختمان-سازمان نظام مهندسی و سازمان مسکن و شهرسازی  است. گروه کوهنوردی آراد با برنامه ریزی در 4 بخش ( ایران گردی- طبیعت گردی- کوهنوردی و کار فنی ) از شما دعوت به همکاری مینماید.

 

 دلت پر نور . قلبت پر مهر  و عیدت مبارک همنورد  

 

تلاش برای گاوکشان

جمعه گذشته برای اینکه سال ۹۰ رو با برنامه های کافی و پر روحیه به۹۱ برسونیم تصمیم به صعود گاوکشان گرفتیم. طبق برنامه روز اول روز مهمی بود که متاسفانه بدلیل مه شدید و کولاک و باد سنگین مجبور به شبمانی در سنگ بن شدیم و از برنامه عقب موندیم. جمعه که هوا خوب بود و برفکوبی هم نداشتیم باد نگذاشت برنامه رو موفق به پایان برسونیم . با اینحال از برنامه و تجربه ای که حاصل شد خوشحالیم.