گروه کوهنوردی سازمان نظام کاردانی ساختمان استان گلستان

طبیعت گردی- کوهنوردی- سنگ نوردی -ایران گردی

گروه کوهنوردی سازمان نظام کاردانی ساختمان استان گلستان

طبیعت گردی- کوهنوردی- سنگ نوردی -ایران گردی

پزشک کوهستان

شکستگی انگشتان پا  ( Toe fracture ): 

 

اگر چه بروز شکستگی انگشتان پا آسیب شایعی نیست لیکن در کوهنوردی ، به دنبال سقوط سنگ بر روی پنجه پا و یا بد قرار گرفتن نوک کفش در بین سنگها امکان بروز آن وجود دارد . معمولاً در شرایط مناسب درمان این شکستگی ها به راحتی با فیکس نمودن انگشت آسیب دیده به انگشت بزرگتر مجاور خود به وسیله چسب زخم بندی امکان پذیر است و البته به دنبال آن برای حداقل یک هفته می بایست از پوشیدن کفش خودداری و از دمپایی استفاده شود .

 

دوره یادآوری کوهپیمایی مقدماتی

دوره یادآوری کوهپیمایی مقدماتی با حضور ۳۸ کوهنورد از  گروه های آراد - نسیم صبح - لالا و سرافرازان با همکاری و حمایت  هیات محترم شهرستان گرگان جناب آقای یزدانی و همچنین با  حضور  استاد ارجمند جناب آقای دادخواه  در منطقه یال ۳ سفید چشمه نهارخوران گرگان برگذار شد.  

بدینوسیله از حمایت آقای یزدانی بسیار ممنون و سپاسگذارم.

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

قلعه ماران (جمعه گذشته)

  

 

 

 

 

  

 

و این هم چهره شاخص هفته

 (( مجتبی )) 

 

گروه آراد با همکاری هیات گرگان برگذار میکند

دوره بازآموزی کوهپیمایی عمومی آقایان و بانوان روز جمعه در توری رایگان به همت هیات گرگان ِ انشا الله جمعه آینده مورخ ۲۲/۷/۹۰  برگذار خواهد شد.   

ثبت نام برای عموم آزاد و رایگان  

 

 

 

لطفا با شماره ۰۹۱۱۸۵۱۱۴۰۸ آقای پاکپور تماس حاصل نمایید. 

 

برگذاری دوره کوهپیمایی مقدماتی آقایان

دوره کوهپیمایی مقدماتی آقایان در سه کلاس دوازده نفره  به مربیگری و تدریس استاد دادخواه برگذار شد. در این ادوار جمعه گذشته اعضاء جدید گروه آراد در این کلاس حضور داشته و از فرمایشات استاد دادخواه استفاده نمودند.

 

 

 

 

 

 

 

 

پزشک کوهستان

 میخچه انگشتان  (Corn ): 

وارد شدن فشار زیاد بر پوست قسمتی از انگشت به مرور زمان سبب کلفت شدن ( هیپوترفی ) پوست در محل فشار می گردد . این عارضه پوستی که میخچه نامیده می شود به تدریج حساس و دردناک می شود و گاهی شدت درد مانع انجام حرکات روزانه و فعالیتهای ورزشی می شود . انتخاب کفش مناسب کوه چه از نظر فرم و چه از نظر سایز اهمیت فراوان دارد . درمان میخچه معمولاً ، برداشتن آن بوسیله ی استفاده از داروهای موضعی و یا در موارد شدید به طریق جراحی است که در هر صورت نیاز است تا به یک پزشک متخصص مراجعه شود .

گروه آراد سازمان نظام کاردانی ساختمان برگذار نمود

همایش هم اندیشی در کوهنوردی نوین ۵ شنبه گذشته با موضوعات  (جایگاه  بانوان در کوهنوردی نوین ) و (حمایت از تیم هیمالیا نوردی استان ) در سالن شماره ۲ سینما بهمن گرگان با حضور جناب آقای نعیمی ریاست محترم هیات کوهنوردی استان - جناب آقای صالحی ریاست محترم سازمان نظام کاردانی ساختمان استان و جناب آقای زرگرانی مهاونت محترم شهرداری گرگان و جناب آقای یزدانی ریاست محترم هیات کوهنوردی گرگان برگذار شد.  

 

 بدینوسیله از تمامی همنوردان و عزیزان که قبول زحمت فرمودند و در همایش حضور داشتند سپاسگذار و ممنونم. پاکپور