گروه کوهنوردی سازمان نظام کاردانی ساختمان استان گلستان

طبیعت گردی- کوهنوردی- سنگ نوردی -ایران گردی

گروه کوهنوردی سازمان نظام کاردانی ساختمان استان گلستان

طبیعت گردی- کوهنوردی- سنگ نوردی -ایران گردی

اردوی آموزشی مقدماتی

اولین اردوی آموزشی مقدماتی اعضا گروه جمعه گذشته در منطقه زیارت و محل خوش دره برگزار شد.  

 

جلسات

جلسه رسمی اعضا و هیئت موسس گروه  سه شنبه هر هفته در محل ساختمان کانون سالن جلسات راس ساعت ۶ برگذار میگردد. حضور اعضا ضروری و برای دوستان آزاد است.

فروش دو قله از رشته کوه های آلپ

دو قله از کوه های آلپ در اتریش به قیمت ۱۲۱ هزار یورو به فروش می رسد . بوندس ایموبیلین گزلشافت ، شرکت معاملات املاک دولتی اتریش ، این دو قله ۲۶۰۰ متری را که در منطقه تیرول شرقی در این کشور واقع است برای فروش عرضه کرده است .  این شرکت اعلام کرده است که از دو قله گروسه کینیگات و روسکوف می توان زیباترین منظره کوه های آلپ را تماشا کرد .  با این حال به خریداران احتمالی این قله ها اعلام شده است که اجازه نخواهند داشت دور ملک خود حصار بکشند و همه باید اجازه داشته باشند از آنجا عبور کنند. با این حال مردم محل از اینکه این قله ها به فروش گذاشته شده است، ناراحت هستند .  در یکی از این قله ها بنای یادبود کشته شدگان نبردی در جنگ جهانی اول ساخته شده است . ژوزف آوزرلخنر، شهردار روستای کارتیتش به خبرگزاری اتریشی APA گفته است : "برای من عجیب است که چرا باید الان قله کوه را فروخت ." او افزوده : " در یونان ، جزیره می فروشند و در اتریش کوهستان را . "  کسانی که مایل به خرید این قله ها هستند تا ۸ ژوییه ( ۱۷ تیر) وقت دارند که تقاضای خود را اعلام کنند . روزنامه محلی کلاین زایتونگ اعلام کرده است تا کنون بیست نفر برای خرید این قله ها ابراز علاقه کرده اند . 

 

الپنولا(El Penola)

این توده ی سنگی یکپارچه ی شگرف، نمای صخره ای Guatape یا در زبان اسپانیایی "El Peñon de Guatape" نامیده می شود و در شهر گواتیپ (Guatape) واقع شده است. ارتفاع آن از سطح دریا 2135 متر و حجم این توده ی صخره ای 185 متر مکعب و 385 متر طول دارد. وزن تقریبی آن نیز به 10 میلیون تن می رسد. این صخره دارای 644 پله می باشد که می توان برای رفتن به بالای صخره از آنها استفاده کرد. این پله ها که داخل صخره قرار دارند جزو اجزای صخره می باشند.  

 

 

سنگ بادبان (Sail Rock)

پدیده های زمین شناسی، حقیقتا خلقت شگفت آور طبیعت هستند و مردم را به دلیل زیبایی باشکوه و چشم اندازی که ایجاد می کنند، شیفته ی خود نموده اند. 

 

 

  

 

سنگ بادبان که به سنگ پروس (Parus) نیز شناخته می شود، سنگ ماسه ای یکپارچه ی طبیعی است. این نمای پر هیبت که شبیه به بادبان کشتی می باشد، در ساحل دریای سیاه در شهر Krasnador Krai کشور روسیه قرار دارد. سنگ بادبان بیش از 1 متر ضخامت، 20 متر طول و حدود 25 متر ارتفاع دارد.

هفتمین اردو هیمالیا نوردی استان

هفتمین اردو هیمالیا نوردی استان جمعه گذشته در خط الراس گاوکشان و با پیمایش ۱۵ کیلومتری این خط با صعود قله ۳۷۹۰ متری خوشامد و همچنین قلل فرعی برگذار شد. گذارش کامل و تصویری اردو در روزهای آینده ارائه خواهد شد.

سخنان آقای صالحی مدیر کانون در خصوص تشکیل گروه کوهنوردی

حمد و سپاس پروردگار مهربان را که فرصتی عطا فرمود تا بتوانیم برگ زرین دیگری را از دفتر کانون کاردانهای فنی ساختمان استان گلستان ورق زنیم و با جمع صمیمی اعضای کانون «گروه کوهنوردی آراد » را تشکیل بنماییم.

اعضای محترم ، ورزشکاران و طبیعت دوستان عزیز ، بر آن شدیم همگام با فعالیت سخت و خشن ساختمان که همگی مان به تبع رشته خود با آن سر و کار داریم آمیخته ای از ورزش و تفرج در طبیعت را به تشکیلات تزریق نماییم تا اعضای کانون با روحیه ای شاد در جامعه فعالیت نمایند. در همین راستا و با کمک عضو محترم و گرامیان جناب آقای احمد پاکپور زمینه های اولیه انجام و پس از اعلام به کلیه اعضا هیئت موسس آن انتخاب گردیدند. شکل گیری هر چه بهتر گروه کوهنوردی کانون بسته به استقبال بیشتر شما اعضای محترم دارد. کانون در نظر دارد در صورت استقبال خوب و گسترده اعضا ، بسته به تعداد استقبال کننده در مقاطع و فواصل زمانی مناسب همایش ها و برنامه های متنوعی را در مکانهای بکر و زیبای استان و خارج از استان برنامه ریزی نماید.