گروه کوهنوردی سازمان نظام کاردانی ساختمان استان گلستان

طبیعت گردی- کوهنوردی- سنگ نوردی -ایران گردی

گروه کوهنوردی سازمان نظام کاردانی ساختمان استان گلستان

طبیعت گردی- کوهنوردی- سنگ نوردی -ایران گردی

آمادگی روحی

به همان اندازه که آمادگی جسمانی اهمیت دارد آمادگی روحی هم که میتواند در موفقیت یا شکست یک برنامه نقشی بزرگ بازی کند مهم است. توانایی داشتن در کنترل اعصاب و افکار و آرام نگهداشتن آنها میتواند به شما کمک کند تا حرکت سختی را انجام دهید و یا از آن دست بکشید.

 کوهنوردان باید مثبت –واقع گرا و با خودشان متواضع باشند. در شرایط بحرانی . روحیه ((من میتوانم )) میتواند باعث اعتماد بیش از حدی بشود که فرد نتواند شرایط و محیط را بطور واقعی ارزیابی کند.

بسیاری از کوهنوردان قدیمی میگویند که بزرگترین تلاش و مبارزه ((روان انسان)) است. شاید یکی از بزرگترین صحبتهای کوهنوردان این باشد که ((زمانی که آزادی را در کوهها جستوجو میکنیم –ما رودر روی خودمان ایستاده ایم)). 

 

 

 

صعود قله 4200 متری پاشوره

جمعه گذشته و در یک برنامه مشترک  در بین اعضاء گروه های ایران جوان- آراد و باشگاه دماوند  صعود به قله 4200 متری پاشوره انجام شد. این برنامه با سرپرستی گروه ایران جوان برگذار شد و با موفقیت کامل به پایان رسید.


 گذارش تصویری این برنامه انشا الله در روزهای آتی ارائه خواهد شد.




همایش استانی مازوکش

همایش ساعت 8 صبح از دوراهی آغاز شد و بعد از دو ساعت پیمایش در آرام چمنزار اطراق کردیم و پس از صرف صبحانه و گرفتن عکس یادگاری ساعت 11 به سمت قله حرکت کردیم.
از آنجائیکه افراد شرکت کننده از توانمندی یکسانی برخوردار نبودند افراد به تناسب توانمندی توانستند در مسیر پیمایش داشته باشند و پس از 1.5 ساعت به قله رسیده راه فرود در پیش گرفتیم.
*بارندگی سبب کاهش افراد شرکت کننده شده بود و لزوماً از کیفیت پیمایش کاسته بود . از طرفی سختی صعود را برای عده ای به همراه داشت.