گروه کوهنوردی سازمان نظام کاردانی ساختمان استان گلستان

طبیعت گردی- کوهنوردی- سنگ نوردی -ایران گردی

گروه کوهنوردی سازمان نظام کاردانی ساختمان استان گلستان

طبیعت گردی- کوهنوردی- سنگ نوردی -ایران گردی

تمام خنده هایم را نذر کرده ام که گریه ام نگیرد

با تو نیستم
تو نخوان
با خودم زمزمه میکنم

.

من خوبم ....من آرامم......من قول داده ام

فقط کمی

تو را کم اورده ام

یادت هست؟ میگفتم در سرودن تو ناتوانم؟ واژه کم می اورم برای گفتن دوستت دارمها؟

حالا تـــمــــــــام واژه ها در گلویم صف کشیده اند

با این همه واژه چه کنم؟

تکلیف اینهمه حرف نگفته چه می شود؟

باید حرفهایم را مچاله کنم و بر گرده باد بیاندازم

باید خوب باشم

من خوبم ....من آرامم......من قول داده ام

فقط کمی بی حوصله ام

آسمان روی سرم سنگینی میکند

روزهایم کش امده

هر چه خودم را به کوچه بی خیالی میزنم

باز سر از کوچه دلتنگی در میاورم

روزها تمام ابرهای اندوه در چشمان منند ولی نمی بارند

چون

من خوبم ....من آرامم......من قول داده ام

تمام خنده هایم را نذر کرده ام که گریه ام نگیرد

اما شبها..

وای از شبها

هوای آغوشت دیوانه ام میکند

موهایم بد جوری بهانه دستانت را میگیرند

تک تک نجواهای شبانه ات لا به لای موهایم مانده اند


کاش لا اقل میشد فقط شب بخیر شبها را بگویی تا بخوابم

لالایی ها پیشکش

من خوبم ....من آرامم......من قول داده ام

فقط نمیدانم چرا هی آه میکشم

آه

و

آه

و بازم آه

خسته شدم از این همه آه

شبها تمام آه ها در سینه منند

ان قدر سوزناک هستند که می توانم با این همه آه دنیا را خاکستر کنم

اما حیف که قول داده ام

من خوبم ....من آرامم......

فقط کمی دلواپسم

کاش قول گرفته بودم از تو

برای کسی از ته دل نخندی

می ترسم مثل من عاشق خنده هایت شود

حال و روزش شود این...

تو که نمی مانی برایش آنوقت مثل من باید

آرام باشد .....خوب باشد..... قول داده باشد

بیچاره

همایش طبیعت گردی اعضا سازمان برگزار شد.

جمعه گذشته همایش طبیعت گردی اعضا سازمان نظام کاردانی ساختمان به میزبانی گروه کوهنوردی آراد این سازمان در منطقه محمد آباد کتول و روستای الامن در دره اودان و آبشارهای زیبای اوتره برگزار شد. در این برنامه تعداد 45 تن از اعضا سازمان به همراه رئیس و اعضا هیئت مدیره سازمان حضور داشتند .


گزارش تصویری







دماوند" تا 200 سال آینده از بین می رود

برگ زرین دیگری از پاسداشت محیط زیست در ایران
"قله دماوند" تا 200 سال آینده از بین می رود
هر روز بین 500 تا 800 کامیون از کوه دماوند ، پوکه می برند و باعث نااستواری این قله می شوند. ادامه این روند در دراز مدت ، باعث از بین رفتن تدریجی دماوند خواهد شد.

عصرایران - قله دماوند که نمادی از ایران به شمار می رود ، تا 200 سال آینده از جغرافیا به تاریخ منتقل می شود. این ، نتیجه محاسبات دکتر اسماعیل کهرم ، فعال و متخصص محیط زیست است.

به گزارش عصرایران ، این استاد محیط زیست که در یک گفت و گوی زنده رادیویی شرکت کرده بود ، با ابراز نگرانی از آینده قله دماوند گفت: معدن های "پوکه" سال هاست که پیکره دماوند را می تراشند و از بین می برند به گونه ای که در هر روز بین 500 تا 800 کامیون از کوه دماوند ، پوکه می برند و باعث نااستواری این قله می شوند. ادامه این روند در دراز مدت ، باعث از بین رفتن تدریجی دماوند خواهد شد.

وی افزود: چراهای بی رویه نیز پوشش گیاهی دماوند را از بین می برد و موجب فرسایش خاک ان می شود. به علاوه اعزام مکرر گروه های چند هزار نفری به این قله ، آسیب های متعددی را بر آن وارد می کند.
کهرم تصریح کرد: بر اساس محاسباتی که انجام داده ام ، اگر وضعیت نگهداری دماوند به همین شکل ادامه یابد و از جمله فکری به حال برداشت های کلان پوکه از این کوه نشود ، ظرف مدت 200 سال ، قله دماوند از بین خواهد رفت و ما ، چیزی بدین نام نخواهیم داشت.

ابراز نگرانی این استاد محیط زیست راجع به سرنوشت قله دماوند در حالی است که سال هاست دوستداران محیط زیست ، نسبت به برداشت های وسیع پوکه از معادن دماوند به ویژه در ارتفاعات بالا ، هشدار می دهند ولی این روند همچنان ادامه دارد.

پوکه ، در ساختمان سازی به کار می رود و دماوند یکی از منابع این ماده معدنی است. با این حال ، به دلیل ساختار خاک این کوه ، که انسجام و چسبندگی ندارد ، هر گونه فعالیت معدنی در آن که مستلزم حفاری های متعددی و راه سازی های وسیع برای رسیدن به معدن است ، باعث ریزش تدریجی کوه می شود. این مساله در ارتفاعات بالاتر ، نمود بیشتری دارد و خطرناک تر است.
با توجه به ارزش اندک پوکه معدنی در برابر اهمیت قله دماوند ، فعالان محیط زیست خواستار آنند که فعالیت معادن پوکه به ویژه در ارتفاعات متوقف شود زیرا کنده شدن روزانه صدها کامیون از پیکر این کوه و ریزش های ناشی از آن ، آینده ای جز تخریب گستره این قله و از بین بردن آن نخواهد داشت.


ممنون از صالح بابت ارصال این مطلب



به نام خدا


برنامه 3 ماهه دوم گروه کوهنوردی   آراد   سازمان نظام کاردانی ساختمان استان گلستان

سال1391

تاریخ

نوع برنامه

محل برنامه

2/04/91

گلگشت

کل یزید- آبشار آبیستان

9/04/91

کوهپیمایی

کردکوی  -آبشار شادان

16/04/91

آزاد

 

23/04/91

خاص

برنامه مشترک اعضا هیئت مدیره سازمان اعضا سازمان وکوهنوردان سازمان

30/04/91

پیمایش دره

دره آخران - فاضل آباد. محمد آباد کتول

6/05/91

کوهنوردی

 گیلان - رودسر - سماموس -3620 متر

13/05/91

آزاد

 

20/05/91

گلگشت

رامیان آبشار سرخ کمر

27/05/91

کوهنوردی

مازندران - چالوس  - سیالان   4250 متر

3/06/91

فنی

دیواره  سنگ نوردی توسکستان

 

10/06/91

آزاد

 

17/06/91

کوهپیمایی

زیارت -  لنده

24/06/91

ایران گردی

یوش (مختص اعضا سازمان)

31/06/91

کوهنوردی

سمنان تاش شاهوار3954 متر

 

 

 

توضیح : برنامه 3 ماهه دوم سال 91 در صورت برگزاری دوره های آموزشی قابل تغییر می باشد.

هر گونه تغییر در برنامه ها در وبلاگ گروه اطلاع رسانی می شود.

www.aradk.blogsky.com

 

 

جلسه گروه هر 2 هفته یکبار روزهای چهار شنبه در سالن جلسات سازمان برگذار میشود.

جهت هماهنگی و حضور در برنامه ها با شماره 09118511408 آقای پاکپور تماس حاصل نمایید.

گروه کوهنوردی آراد از تمامی علاقمندان به طبیعت گردی و کوهنوردی دعوت به همراهی مینماید.

 

تیم ایرانی اعضامی برای ترانگو موفق به برقراری کمپ ABC و 1

کماکان مکالمه با خطوط موبایل ماهواره ای ثریا از ایران امکان پذیر نیست . به هر حال ارتباط با تیم از طریق SMS برقرار است . خوشبختانه اخبار تلاش دوستان امیدبخش و هیجان آفرین است .

در تاریخ دهم تیر ماه و با وجود شرایط جوی نسبتا بد ، بچه های تیم موفق به برقراری کمپ ABC پای برج و در ارتفاع تقریبی 5000 متر شده اند .




برنامه دماوند

اینم عکس بارگاه سه دماوند که تو گذارش نتونستم بزارم.بالاخره رم دوربین رو ریکاوری کردیم. 


شروع تلاش عظیم قیچی ساز بر روی قله کی تو

عظیم قیچی ساز، هیمالیانورد تبریزی که ماه گذشته به عنوان اولین ایرانی موفق به فتح قله آناپورنا، خطرناک ترین قله هیمالیا شده است، جهت تلاش بر روی قله ی ۸۶۱۱ متری کی تو عازم پاکستان شد.



عظیم قیچی ساز صعود به ۸ قله ۸۰۰۰ متری جهان را در کارنامه خود دارد و در تلاش است که نام خود را به عنوان اولین کوهنورد ایرانی در باشگاه کوهنوردانی که توانسته اند ۱۴ قله ۸۰۰۰ متری جهان را صعود کنند، ثبت نماید.

منبع : کوه نیوز