گروه کوهنوردی سازمان نظام کاردانی ساختمان استان گلستان

طبیعت گردی- کوهنوردی- سنگ نوردی -ایران گردی

گروه کوهنوردی سازمان نظام کاردانی ساختمان استان گلستان

طبیعت گردی- کوهنوردی- سنگ نوردی -ایران گردی

لقب پر افتخار نشان( پلنگ برفی) در دستان مهدی عمیدی

مهدی عمیدی کوهنورد و هیمالیانورد خوب ایرانی، نخستین فاتح قله اورست و قله لوتسه بدون اکسیژن در ایران، اینک افتخاری دیگر آفرید. او که تا چندی پیش صعود به چهار قله مرتفع شوروی سابق به نام های خانتانگری(7010متر) سال 84، لنین (7134متر) سال 87، کمونیزم (7495متر) سال 89 و قله کورژن وسکایا (7105متر) در سال 89 را در کارنامه درخشان صعود های خود داشت، اینک با صعود موفقیت آمیز خود بر بلندای قله پوبدا (7439متر) واقع در قرقیزستان در روز سه شنبه مورخ 25/5/90 لقب پر افتخار نشان پلنگ برفی را از آن خود نمود.
پیش از این کوهنورد خوب و به نام ایرانی آقای مهدی اعتمادی فر تنها فردی بود که توانست با همت خود لقب پر افتخار پلنگ برفی را به عنوان نخستین کوهنورد ایرانی دریافت نماید. ولی متاسفانه ایشان در سال 1385 در طی صعودی بر بلندای قله هشت هزار متری دائولاگیری (8156 متر) مفقود شد و به دیار باقی شتافت. یادش گرامی ....
اینک مهدی عمیدی بعد ازایشان به عنوان نخستین کوهنورد ایرانی خواهد بود که نشان پلنگ برفی را کسب می نماید. مهدی عمیدی موفق شد در طی یک برنامه پنج روزه و به صورت آلپی در روز سه شنبه بیست و پنجم مرداد ماه سال جاری بر بلندای قله پوبدا با ارتفاع 7439 متر بایستد.
او پیش از این توانسته بود قله پوبدای غربی را با ارتفاع 6960 متر در قالب تیم ملی در سال 84 صعود نماید.

منبع : سرزمین خورشید--- پایگاه خبری آوا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد