گروه کوهنوردی سازمان نظام کاردانی ساختمان استان گلستان

طبیعت گردی- کوهنوردی- سنگ نوردی -ایران گردی

سلام به همه همراهان و عزیزینم . دوستای خوب و همنوردای عزیزم ازین پس لطفا ما رو با آدرس زیر همراهی کنید.

www.eng-gol-koh.blogsky.com

سلام و سال نو مبارک

با آرزوی بهترین ها در سال جدید

دوستان ، همراهان و همنوردان گلم ازین که مدها نتومستم به روز باشم متاسفم. اینشالا امسال برنامه های جذابی داشته باشیم. با اجازه من چنتا گذارش و باهم میزارم و از دفعه آینده به روز پیش میریم.

اول، آخرین برنامه سال گذشته. قله توچال

دوم، اولین برنامه سال جدید . قله پیرگرد کوه

حالا،  برنامههفته گذشته. مشترک با باشگاه شهید توانا . مازوکش

اطلاعیه

به اطلاع کلیه عزیزان که در کلاس پزشکی کوهستان اقای دکتر شهبازی که به میزبانی گروه آراد در سال90 برگزار شد میرساند . دوستان میتوانند مدارک خود را از هیئت استان دریافت نمایند.

کوهگشت - دهانه محمد آباد کتول- الستان- امامزاده آخران

آراد- شهید توانا -نارسیس

امین شریعتی - هادی شهریاری - مهشاد

فرخ عزیز - هادی - مصطفی

امیر محمد- علی - صالح - مریم و سمیرا که تو عکس نیست

علی که بعد از مدتها دوری از گرگان مجدد به کوهستان بازگشته و بهش تبریک میگم

اینم تیم جمعه

هفته گذشته برنامه قله گاوکشان اجرا شد

هفته گذشته برنامه قله گاوکشان اجرا شد البته نه تنها موفق به پیمایش خطالراس نشدیم بلکه حتی شرایط خوب جوی روز جمعه هم باعث نشد زمان و برفکوب زیاد نزاره ما برنامه ای موفق داشته باشیم و به قله برسیم. از جاده ی یخبندون و برف و برفکوب زیاد تا هوای  بد 5 شنبه و ... مارو از برنامه موفق دور کرد. هرچند چیزای زیاد یاد گرفتیم و بسیار برنامه ی فنی بود . خلاصه یه گزارش تصویری مختصر دارم که تقدیم شما...

ای قد به اوج سرکشیده

ای نام قشنگ تو دماوند

هم قافیه گشته با خداوند

برنامه این هفته

شبمانی بر روی خطالراس شاهکوه و پیمایش خطالراس به سمت قله خوشامد .

در صورت عدم تساعد جوی برنامه به کویرنوردی در منطقه کویر مصر تغییر خواهد نمود.

دوستان علاقمند میتوانند جهت هماهنگی با آقای پاکپور تماس حاصل نمایند.

09118511408

گزارش تصویری از همایش مارانکوه

قله: مارانکوه

نوع برنامه : همایش

ابتدای مسیر : روستای فارسیان آزادشهر

انتهای مسیر : روستای قلعه غافه مینودشت

اطلاعیه

همایش سنتی مارانکوه فارسیان جمعه این هفته به میزبانی باشگاه البرز گنبد برگزار میشود.

این همایش که به همت زنده یاد خانم عبایی مربی و مدرس کوهنوردی شهرستان گنبد هر ساله در این ایام برگزار میشده مدتیست با یاد و به یاد ایمشان هرساله برگزار میگردد.

سلام به حسین عزیز

حسین جان از اینکه بعد سه سال موقتا نمیتونی کوه بری متاسفم. امیدوارم  که حل بشه. عزیزم ما از عموم هم تو گروهمون استقبال میکنیم و خداروشکر این ورزش هم هرگز ورزش انحصاری نبوده. از شماهم دعوت میکنم تا بعد از حل مشکلت در خدمتت باشیم. راستی اکثرا به کوهنوردی به عنوان تفریح نگاه میکنن و اگه بتونی واسه خانمت جا بندازی که کوهنوردی یک ورزشه و بسیار مفید ایشون هم به به این ورزش علاقمند میشه دوست من. امیدوارم ببینمت تو گروهمون و کوهستان. خوشحال میشم با شماره ای که تو وبلاگ هست باهام تماس بگیری و حرف بزنیم و یا حتی در جلساتمون شرکت کنی. مرسی.

برنامه مشترک آراد و باشگاه البرز گنبد - سردانسر

جمعه گذشته  به همراه دوستان خوبمون در باشگاه البرز گنبد برنامه سبک و جذابی رو در منطقه زیارت و دشت سردانسر برگزار کردیم.  این برنامه  از نخود چشمه شروع شد و پس از صرف صبحانه رو دشت یال رو بسمت پیرزن پیمایش کردیم و اواسط مسیر مجدد به سمت زیارت حرکت کردیم. و در کفتر خوسه زیارت پایین اومدیم.

با سلام.

از کتابخانه کوهنوردی ما بازدید و استفاده نمایید.

کتابخانه شخصی بنده با موضوع کوهنوردی و صعود های ورزشی دارای بیش از 50 جلد کتاب و مجلات کوهنوردی است. علاقمندان میتوانند پس از هماهنگی تلفنی با آقای پاکپور به شماره 09118511408 به آدرس سازمان نظام کاردانی ساختمان استان مراجعه و از کتب  موجود استفاده نمایند.

از بارانکوه تا دیگ حلیم سفیدچشمه

جمعه گذشته که برنامه رو برای کوهگشت تو منطقه بارانکوه بطور مشترک با گروهی از کوهنوردان نکا چیده بودیم با شرایط جوی خاصی که پیش اومد دمدمای صبح برنامه رو کنسل کردیم و به فکر یه برنامه دیگه نشستیم. خلاصه ساعت 8 که دیدیم بارون و سیل به برف تبدیل شد یکی یکی بچه ها رو جم کردیم و بسم الله کوهستان رو گرفتیم. اومدیم بریم سردانسر که جاده زیارت بخاطر یخبندان بسته بود و دوستان رهنمایی رانندگی ماشین شاسی کوتاه و بی زنجیرو راه نمیدادن. خلاصه ما هم راه سفید چشمه رو در پیش گرفتیم و چون امسال نتونستیم شب بریم پای دیگ حلیم سفیدچشمه خوشحال بودیم. برف قشنگ و هوای نازی بود . خداروشکر . ما تا نزدیکای ظهر عکسای خوشکل  گرفتیم و از مناظر سوء استفاده کردیم تا اینکه صالح گفت مهشاااااااد خدا چیکارت نکنه. بله دوستان رم دوربین تو لپ تاپم جا مونده بودو ما خوب عکس هایی گرفتیم. خلاصه پس از بازدید دوستان تو سفید و پای دیگ مسیر رو بسمت یال گرگان نما و تپه نورالشهدا ادامه دادیم و یه برنامه سبک اما جذاب رو رقم زدیم جای همتون خالی.

جمعه آینده برنامه مشترک کوه گشت ،آراد و گروه کوهنوردی نکا

بارانکوه

از عزیزان که مایل شرکت در برنامه میباشند دعوت میشود جهت هماهنگی با شماره 09118511408 آقای پاکپور تماس حاصل نمایند.

برنامه مشترک گروه های گرگانی قله لنده کوه

جمعه گذشته گروه ها و باشگاه های آفاق - توانا - آراد , و توسکا برنامه ای را در منطقه زیارت و قله لنده کوه برگذار کردند. در این برنامه ازگروه آراد فقط آقای صالح حسینی منش حضور داشتند.

عکس یادگاری از زنده یاد مهدی عمیدی

احمد پاکپور - مهدی عمیدی

صعود مشترک قله زریوان آزادشهر- 2555 متر

صعود مشترک قله زریوان آزادشهر- 2555 متر -آراد گرگان و گروه زریوان آزادشهر

قله زریوان از قلل مرزی استان در محدوده جاده خوش ییلاق و در مرز استان های گلستان و سمنان واقع است. این کوه با ارتفاع 2555 متر  با شرایط خاص و منحصر بفرد خود در  محدوده روستای نراب از توابع شهرستان آزادشهر واقع است.

آخرین گفتگوی زنده یاد مهدی عمیدی در ایسنا:

باید از همه زندگی‌ گذشت

تو پیروز شدی، تو فاتح قلب‌های ما شدی؛ شکوه و عظمت زندگی را ندیدی و اراده کردی تا آن را بر بلندترین قله‌ها بیابی. به سان همه آدمیان، آری، از شکست ترسیدی اما عنان خود به وحشت نسپردی و عازم پرخطرترین سفرها شدی و این بار کوه‌ها از تو آموختند اراده، قدرت و صبر را و در مقابل عزم بلندت زانو زدند."

"تو گفتی ارزش هر چیز به عمری است که در آن صرف می‌کنی و چه زیبا عمر زیبایت در ناب‌ترین مکان‌ها و لحظه‌های دنیا گذشت، جایی که شاید راحت‌تر می‌توان به ملاقات خدا رفت. خودت گفتی همیشه حرمت کوه را نگاه داشته‌ای و حال این بار نوبت توست ای کوه که مهدی عزیز را در آغوش خود به امانت نگاه داری. تنها دل خوشی‌مان این است که جایی به دعوت دوست پاسخ دادی که به وسعت تمام زندگی‌ات بود."

اینک آرام بگیر پلنگ برفی ایران؛ پرچم فتح تو برای همیشه بر قلب‌های ما خواهد ماند و هر گاه به دور دست‌ها و بلندترین قله‌ها بنگریم، تو را خواهیم دید که پیروز و سربلند لبخند می‌زنی، مثل همیشه.

متن زیر مصاحبه‌ای است که مهدی عمیدی (کوهنورد ایرانی که ماه گذشته در قلل مون بلان فرانسه مفقود شد) چند ماه پیش در دفتر ایسنا انجام داد که خواندن آن خالی از لطف نیست: