گروه کوهنوردی سازمان نظام کاردانی ساختمان استان گلستان

طبیعت گردی- کوهنوردی- سنگ نوردی -ایران گردی

گروه کوهنوردی سازمان نظام کاردانی ساختمان استان گلستان

طبیعت گردی- کوهنوردی- سنگ نوردی -ایران گردی

تلف شدن پلنگ ماده در استان گلستان! باز هم تراژدی تخریب!

مطلبی را که میخوانید به نقل از وبلاگ "محیط زیست ایران 5/14" در باره ی تلف شدن پلنگ ماده ای است که در هفته های  گذشته در کردکوی رخ داده است...

محیط بانان و اداره کل محیط زیست استان در حفظ و نگهداری حیاط وحش منطقه بسیار تلاش میکنند. ولی این فرهنگ اشتباه مردم و همچنین تفکر اشتباه آنان در مورد پلنگ است که باید به فکر چاره ای در این مورد بود. درج این عکسها فقط برای این است که مردم را از کم شدن تعداد این گربه باشکوه مطلع کنیم و به فکر راه حلی در این مورد باشیم. . .

 

(( پنجشنبه هفته ی گذشته یک قلاده پلنگ ماده رو که تلف شده بود،از کردکوی آورده بودن اداره کل محیط زیست استان گلستان.من هم با یکی از دوستان خوبم هماهنگ کردم تا برم از پلنگ عکس بگیرم.به اتفاق یکی از رفقا رفتیم تا پلنگ رو هم ببینیم و هم ازش عکس بگیریم.یک پلنگ ماده کاملا بالغ بود که حدود 65کیلو وزنش بود و چشم چپش هم کور بود،اثری از گلوله روی بدنش نبود .نمیدونم چرا و چگونه این گربه ی زیبا تلف شده بود .پوسته زیبایی داشت،خیلی ناراحت شده بودم  دستم به عکاسی نمی رفت .همین چندتا رو گرفتم هنوز نفهمیدم چگونه این گربه با عظمت از بین رفته ولی به محض فهمیدن اطلاع رسانی می کنم.واقعا حیف است که سازمان محیط زیست یک برنامه ای برای فرهنگ سازی و تغییر نظر مردم در مورد این حیوان با شکوه تدارک نمی بینه.روستاییان هنوز هم فکر میکنند اون حیوانی که به گله میزنه و ده دوازده تا گوسفند رو میدره، پلنگه. باید یک فکر اساسی برای طعمه های مسمومی کرد که برای هلاکت پلنگ ها بکار می رود! ))

 

 


منبع خبر و عکس ها: وبلاگ محیط زیست ایران 5/14

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد